הדרכת מנהלים, עד כמה היא נדרשת?

אף אחד לא נולד מנהל, גם מנכ"לים אגדיים שפרצו דרך כמו סטיב ג'ובס וביל גייטס, צמחו והתפתחו בהדרגה. בארגונים ועסקים מודרניים שכבת ההנהלה, היא השכבה הקריטית שמגדירה את האופן בו החברה מתנהלת. מכאן, האופן שבו המנהלים יתפקדו גם יגדיר את השורה התחתונה של העסק –  שורת הרווח. 

ג'ונגל דינמי של אתגרים

על השפעת מלחמת חרבות ברזל על המשק הישראלי, מן הסתם, אין צורך להרחיב. אך גם כאשר ישראל שרויה במצב שגרה, בעולם העסקים הדינמי תמיד צריך להיות עם אצבע על הדופק כי גם אירועים גלובאליים כמו מלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ברד בספרד או מגיפה בסין שמתפשטת לכל העולם – עלולים להשפיע על פעילות עסקית וכלכלית מקומית.

באותה נשימה עסקים צריכים לקחת בחשבון טרנדים והעדפות של צרכנים, טכנולוגיות חדשות ופעילות של מתחרים ועוד הרבה מאוד משתנים שאת חלקם לא ניתן לחזות וצריך להתמודד ולהגיב כלפיהם באופן אופטימלי.

לזה צריך להוסיף אתגרים קבועים כמו הנעה והכוונה של עובדים, שרשראות אספקה, שיווק ושירות. בכל אחד מהצמתים הקריטיים הללו תמצאו מנהל שנדרש לקבל החלטות המשפיעות באופן ישיר על ביצועי הארגון.  

אפשר לסייע למנהלים לרכוש מיומנויות חדשות

כמו שציינתי בפתיחה, 'ניהול' זה מקצוע שדורש סט כישורים שצריך ללמוד ולגבש. עם כל הכבוד לרקע האקדמי ממנו מגיעה שכבת ההנהלה, חלק ניכר מהכישורים האלה אי אפשר ללמוד באקדמיה.

יתרה מכך, לכל עסק וארגון יש DNA. מנהל טוב תמיד ימצא את הדרך לפעול בתיאום ל-DNA הארגוני. לכן, גם מנהלים בעלי כישורים נדרשים לתקופה של לימוד והסתגלות וגם מנהלים ותיקים לא תמיד מחזיקים בכל סט הכישורים הרלוונטי.

הבשורות הטובות הן שיש מה לעשות, באמצעות גישות חדשות ושיטות אימון מתקדמות, ניתן לבצע הכשרות והדרכות למנהלים ולסייע להם לרכוש מיומנות שחסרות להם. ניתן, באמצעות מומחים ויועצים חיצוניים, לזהות את נקודות התורפה בעבודת המנהל ולחזק אותן. את זה, בדיוק, אני מביאה באמצעות החברה שהקמתי – חברת Move.

One Stop Shop של שירותי ייעוץ והדרכת מנהלים

Move היא למעשה One Stop Shop שמספקת שירותי ייעוץ למנהלים והדרכת מנהלים. במסגרת מוצרי הייעוץ וההדרכה שאנחנו מספקים לחברות וארגונים, אנחנו יודעים לספק פתרונות מיקרו ומאקרו לארגונים שנועדו לשפר את ביצועי המנהלים בחברה ולאפשר לה למקסם את הרווח, כמו גם פרמטרים נוספים בחיי החברה. 

סל המוצרים שלנו כולל סדנאות חווייתיות, כמו למשל סדנת חדר בריחה, שמסייעות לגיבוש הדינמיקה הארגונית; סדנאות וסמינרים מקצועיים הנוגעים לשיפור תחום ספציפי, כמו למשל 'סדנת מכירה חכמה' (המתמקדת בשיפור נושא השיווק) או 'סדנת חוויית לקוח'. בנוסף, אנחנו עורכים קורסים לפיתוח מנהלים במהלכם יקבלו המנהלים כלים פרקטיים בעבודת הניהול במעגלים שונים (תשתית ניהול, התנהלות מול עובדים והתנהלות מול הלקוח). תחום נוסף בו אנו מתמחים הוא גישור עבור מנהלים בכירים. 

למידע נוסף, אתם מוזמנים לפנות אלי, יוכי דוד, מנכ"לית Move כבר עכשיו: ‬050-2229212

דילוג לתוכן