אלו מאיתנו שכבר מנהלים עסק יותר מיום או יומיים כבר מודעים לעובדה הזו – מכירות הן הלב הפועם של העסק. היכולת להקים מערך מכירות יעיל וחכם תקבע במידה רבה עד כמה העסק שלנו ישגשג במציאות המשתנה ללא הרף. המשימה הזו, אמנם, מורכבת משנראה במבט ראשון אז כדי שבאמת נוכל למכור יותר ולשמר מדדי ביצועים איכותיים, חשוב שנבין היטב את הסביבה בה אנו פועלים.
היום, אפרט את שלושת עמודי היסוד שמנחים אותנו ב-Move להעצמת חכמה של מערך המכירות.
היכרות עם השוק הכללי
לתנאי השוק, לרגולציה הארצית והעולמית ולמגמות כלכליות רחבות היקף יש השפעה עצומה על מאמצי המכירות שלך. אם לא נבחין בהקדם בגורמים האלה, אנחנו עשויים להיתפס לא מוכנים ברגע האמת. ראינו את התרחיש הזה מתממש במלוא עוצמתו במהלך משבר הקורונה, כשמסעדות רבות נאלצו "מהיום למחר" לסגור.
אלה שפנו במהירות לשירותי משלוחים או אפשרויות לאיסוף עצמי – שרדו. אחרות, איבדו נתח שוק קריטי. גם בשוק הקמעונאי, הטמעה מהירה של פלטפורמות מכירה דיגיטליות אפשרו לשמר את נפח המכירות גם לאור שינויי מציאות דרמטיים.
הבנה מעמיקה של הענף בו הארגון פועל
הנדבך השני שחשוב לקחת בחשבון בתהליך הקמת מערך מכירות הוא הדינמיקה ייחודית של התעשייה שלך.
לדוגמה, בתעשיות בהן התחרות אינטנסיבית כמו למשל התיירות או האירוח, חשוב שנכיר היטב את אופני הפעולה של המתחרים ונדאג תמיד להישאר צעד אחד לפניהם. האם המתחרים שלך מציעים מוצרים או שירותים חדשים? האם הם מכוונים לדמוגרפיות חדשות? התשובות לשאלות האלו יוכלו לתת גבולות גזרה לאסטרטגיית המכירות בעתיד.
חברות הייטק מצליחות, למשל, הפנימו במהרה את החשיבות של יישום תהליכים ירוקים יותר. בשוק הקמעונאי, עולה בשנים האחרונות קונספט מועדוני הלקוחות ותוכניות המנויים שמשמרות נאמנות לקוח. הבנה של המגמות האלו, תאפשר לך להבטיח שהארגון לא מחסיר פעימה.
לבנות מערך מכירות שתואם למאפייני הארגון שלך
כל חברה היא שונה, עם תרבות ארגונית, משאבים וחוזקות משלה. כל אלו יקבעו במידה רבה איך נתכנן גם את מערך המכירות. כך למשל, אם הארגון שלך שם את השירות האדיב והצמוד בראש סדר העדיפויות, חשוב שנדגיש את החוזקה הזו בהצעת הערך שלנו.
אם מדובר בשירות מבוסס ידע מומחים, או פתרונות חדשניים, נדגיש את החוזקות הללו. כאשר אסטרטגיית המכירות שלך משקפת את החוזקות של הארגון שלך, אנו מבטיחים שגם העובדים שלנו ירגישו שהם לוקחים חלק בארגון מצליח וייחודי, והחוויה הזו באה בסוף לידי ביטוי באופן בו הם מיישמים את מאמצי המכירות שלהם.
בסופו של יום, מערך מכירות רב עוצמה דורש ראייה רבת רבדים, הלוקחת בחשבון את כל הסביבות בהן הארגון שלנו פועל. ככל שנשמור את האצבע על הדופק ונשמור על גמישות, נוכל להבטיח שמאמצי המכירה שלנו מיישרים תמיד קו עם המציאות שם בחוץ.
אנו ב-Move, מתעדכנים ללא הרף במגמות החדשניות ביותר בעולם העסקים ובמגוון תחומי תעשייה ומסייעים לך להתאים את הארגון שלך למציאות המשתנה. למידע נוסף ותיאום שיחת הסבר על הקורס שלנו "על "מכירה חכמה", ניתן ליצור עמנו קשר עוד היום.