מנהל מוצלח: האם זה כישרון מולד או הכשרה טובה?

מילת המפתח בעולם העסקים המודרני היא 'תנועה'. הכל משתנה כל הזמן ומהר. לפעמים נדמה שהמציאות העסקית הגלובלית פועלת כמו המשל שעומד בבסיס תיאוריית הכאוס על משק כנפי הפרפר בקצה אחד של העולם שמחולל תגובת שרשרת בעלת השלכות בקצה אחר שלו. עסק שלא יודע להגיב למציאות הדינמית המושפעת (ומשפיעה), יתקשה להרוויח ולשרוד. 

מערכת העצבים של הארגון

העסק המודרני מושתת על שכבת ההנהלה, זו מערכת העצבים של הארגון שאמורה לקשר בין הלקוח הסופי למוצר וכמובן לוודא שכל המערכת (לוגיסטיקה, פיתוח, יצור, שירות ושיווק) מתפקדת באופן אופטימלי שמאפשרת לעסק לעמוד בייעוד שלו – להרוויח. 

נכון שעסקים קמים הרבה פעמים מתוך תשוקה ועם תחושת שליחות אמיתית (זה אפילו רצוי ומומלץ) ועדיין 'עסק', צריך להרוויח. את זה אי אפשר לעשות בלי מנהלים מוכשרים שיודעים לקרוא את המפה העסקית ולנווט בהצלחה את העסק.

בעבר היה נהוג לחשוב שמה שמגדיר מנהל טוב הוא הכישרון והאופי שלו. ההנחה הרווחת היא שלא ניתן ללמד מישהו להיות מנהל טוב, או שיש לך את, או שאין לך. העשורים האחרונים והתפתחות מקצועות האימון וגישות חדשות בשיווק ופסיכולוגיה תעסוקתית, הוכיחו שזה לא בהכרח נכון.

כישרון ותכונות אופי הם בהחלט פקטור, אך רוב המנהלים לא נולדו מצוידים בסט כישורים אינטואטיבי וגם מסלול ההכשרה הפורמלי, כמו תואר אקדמי במנהל עסקים, לא באמת מכין את המנהל הטרי להתמודדות עם אתגרי הניהול של העולם האמיתי.

זה בדיוק המקום בו אני, יוכי דוד, וחברת הייעוץ שהקמתי, חברת Move, נכנסים לתמונה. 

המפתח: הכשרת מנהלים

כמו ששמה מרמז, חברת Move מתמחה במתן פתרונות לעסקים הפועלים במציאות התזזית והדינמית של המאה ה-21. כמאמנת עסקית ומדריכת קבוצות עם ניסיון של למעלה מ-15 שנים בעבודה מול ארגונים ומנהלים, הבנתי שיש פער בין ההכשרה לה זוכים הרבה מנהלים, לבין דרישות התפקיד והעסק בפועל.

במסגרת Move פיתחתי מספר מסלולים ומוצרים שמאפשרים למנהלים של העסק שלך להפוך ליותר טובים ויעילים. למשל, אחד הכלים ש-Move מציעה הוא קורס פיתוח מנהלים, שנותן לחניכים (מנהלים בחברות וארגונים מגוונים במשק), כלים פרקטיים בשלושה מעגלים שונים המרכיבים את עולם הניהול:

תפיסה וחשיבה

זיהוי והגדרת ה-DNA הניהולי של כל מנהל והתאמתו ל-DNA של הארגון או העסק. פיתוח 'אומץ ניהולי' ו'אסרטיביות ניהולית' ומנהיגות וסיגול גישה של חשיבה חיובית.

תשתית ניהול ובקרה

זיהו צמתי הבקרה בהם האינפוט של המנהל משמעותי וקובע. שיפור מיומנות ניהול הן במישור התכנון והן במשימות ניהול שוטפות, מיטוב תהליכים ושיפור עקומת הלמידה. 

ניהול עובדים

מנהל הוא סוג של מנהיג שאמור להוציא מהכפופים לו את המיטב וזה לא תמיד פשוט. במסגרת הקורס נלמד ונתרגל סגנונות תקשורת, נבין איזה התנגדויות יש לעובדים וכיצד אפשר להתמודד עמם, כיצד מעצימים עובדים וכיצד מתמודדים עם פער בין דורי. 

דילוג לתוכן