ניהול קונפליקטים בין מנהלים – הצעה יעילה שתעזור לארגון שלך

זה קורה לכולנו בבית, ברחוב וגם בעבודה. קונפליקטים. אבל מה עושים שכאשר המנהל צריך להתמודד עם קונפליקט והפעם לא בין עובדיו, אלא בינו ובין עמיתיו המנהלים? פה הפתרון יותר מורכב ומאתגר כי יש לו לעיתים השלכות רחבות ואפילו עסקיות. 

אבל תנו לי לשבור לכם מיתוס – אתם לא לבד. קונפליקטים בין מנהלים אמנם מפריעים לעבודה התקינה, פוגעים באקלים החברתי הארגוני ומחבלים בתפוקות, אבל הם תהליך מובנה שקורה בכל מקום עבודה. 

למעשה זו הדרך של הארגון ללמוד, להתקדם ולהצליח אבל רק בתנאי שמנהלים את הקונפליקטים בצורה נכונה. המשיכו לקרוא וגלו את הטעויות הנפוצות בפתרון קונפליקטים ואת השיטה שאתם לא מכירים.

טעויות נפוצות בפתרון קונפליקטים בין מנהלים

חשוב לזכור שקונפליקטים בין מנהלים הם כורח המציאות מעצם קיומה של המערכת. למשל, כל סמנכ"ל אחראי לקידומם של אינטרסים ארגוניים אחרים ולעיתים סותרים לאינטרסים של סמנכ"לים אחרים. לאורך השנים השתרשו שתי טעויות נפוצות שהפכו אפילו לאקסיומות.

  • אקסיומה ראשונה –  קונפליקטים בין מנהלים הם עניין אישי ונובעים מדפוסי אישיות שונים של המנהלים. אמנם חילוקי דעות יכולים להתדרדר לפסים פרסונליים, אבל ניהול נכון יכול להשאיר אותם ברמה הארגונית. 
  • אקסיומה שנייה – קונפליקטים בין מנהלים יכולים להיעלם אם נתעלם מהם או נבצע שינויי גברי בהנהלה. מכיוון שכאמור חילוקי הדעות הם עניין מערכתי מובנה, הם תמיד היו ותמיד יהיו ואינם תלויים באדם כזה או אחר.

למעשה הדרך הטובה ביותר להצלחת הארגון עוברת בקונפליקטים בין מנהלים, כך שכל ניסיון לפתור אותם ברמה האישית לא רק שנדונה מראש לכישלון – היא יכולה להזיק יותר מאשר להועיל. אז מה עושים? מגשרים ולא פותרים. 

פתרון קונפליקטים בין מנהלים – אפשר גם אחרת 

כיום יש פתרון לקונפליקטים בין מנהלים שמאפשר ליהנות מכל העולמות: גם לכבד את ההבדלים בתפיסות העולם של המנהלים האחרים, גם לקבל את סגנונות הניהול השונים וגם ליישר קו לגבי תהליכי העבודה. בואו להכיר את הגישור, הדרך שלכם לבנות הסכמות משותפות.

גישור מנהלים הוא תהליך שכולל פגישות אישיות עם כל מנהל לצד פגישות קבוצתיות – מה שמאפשר להבין את נקודות המבט, הצרכים והרצונות של כל אחד, אבל גם ליצור דיאלוג, להבין את הפערים בין הצדדים ובסופו של דבר להסדיר את יחסי העבודה.

התהליך נעשה תוך פתיחות ושקיפות בתקשורת פתוחה במטרה להגביר את שיתופי הפעולה, לשפר את היחסים האישיים והמקצועיים  וממשקי עבודה יעילים. רוצים לדעת עוד על הסדנא הגישור שתשנה את חוקי המשחק גם אצלכם? דברו איתי

דילוג לתוכן